මේ ලේඛකයා බ්ලොග් කෙරුවාවෙන් ඈත් වී සිටියේ ඇත්තටම ලියන්නට තරම් දෙයක් නොතිබුනු නිසා. මේක කුජීත වී ඇති එජාපයෙන් හෝ ජවිපෙන් කාටවත් තර්ජනයක් නැති මොහොතක්. බොහෝ දේවල් ඇන ගන්නා ගමන් වුනත් මහින්දත් යම් තරමකට හරි පාරේ යනවා. ඒ වගේ මොහොතක කාටවත් නිකන් මතවාදීව මුක්කු ගහන එකේ තේරුමකුත් නැහැ. එවැනි මොහොතක දේශපාලනය කතා කිරීමත් එක අතකින් විහිළුවක්. එහෙම වුනත්, ලේඛකයා බ්ලොග් කියවීමෙන් මිදුනේ නැහැ. මේ ලිපිය ලියන්නට සිතුනේ, බ්ලොග් කිහිපයක් “හැක් කිරීම” වටකොට ගෙන ගොඩ නැගී ඇති නරනාටකය දැකීමෙන් පසුවයි.
කලින්ම එක දෙයක් කිව යුතුයි. මේ කතිකාවතේ ඇති එක බ්ලොගයක් හෝ යම් කිසිවකු අතින් ඇත්තටම “හැක්” කරනු ලැබ ඇති නම්, මේ ලේඛකයා ඒ ක්රියාව කොන්දේසි විරහිතව තරයේ හෙළා දකිනවා. මොන පිස්සාගේ හෝ මෝඩයාගේ උනත් මහන්සියෙන් පවත්වාගෙන යන දෙයක් වෙන කෙනෙකු විසින් කඩාකප්පල් කර දැමීම වැරදි වැඩක්. අනෙක් අතට, ඇත්තට හෝ බොරුවට සිංහල ජාතිකත්වය වෙනුවෙන් පෙනී සිටින ඇතැමුන් ගේ අදහස් ලේඛකයාට අනුව නම් ගැලපෙන්නේ රජ කාලෙට. ඒ නිසා මේක කවුරුන් හෝ සුද්ද කිරීමට කරන කතාවක් නොවේ.
මේ වන විට විවිධ හේතුන් මගින් නවතා දමා හෝ බලෙන් නවතනු ලැබ ඇති බ්ලොග් අතරින් වරකට දෙවරකට වඩා මේ ලේඛකයා ගොඩ වැදී ඇත්තේ බ්ලොග් දෙකකට පමණයි. ඒ, ටැබූ සබ්ජෙක්ට්ස් සහ කොලූ ගේ බ්ලොග්. සංගබෝධි, මොහොමඩ් හෝ පිස්සාගේ පලා මල්ල කියවීමට මේ ලේඛකයාට කාලයක් නැහැ. කොහොමත්, සිංහල දේශපාලන බ්ලොග් වල, ලංකා ඇකඩමික් වෙබ් අඩවියේ හෝ ඩිෆෙන්ස් වයර් අඩවියේ ඇති වුනු ආකාරයේ සීරියස් සංවාද ඇති වුනේ කලාතුරකින්. ඉහත කී අඩවි වල කතා කළ සිංහල සහ දෙමළ ජාතිකවාදීනුත් අනෙකාට “ජාතිවාදියා”, “ත්රස්තවාදියා” වැනි යෙදුම් යොදා ගත්තත්, සාමාන්යයෙන් ගත් කල තමන්ගේ ප්රතිවාදීන් ගේ මූලික තර්ක ගැන වත් හරි අවබෝධයක් තිබුණා. එහෙත් අපේ සාකච්ඡාවට බදුන් වන අඩ්වි වල බොහොමයකට තම ප්රතිවාදීන් ගැන තිබුනේ අති සරළ රේඛීය දැක්මක්. කමෙන්ට් දාන පුංචි මල්ලිලා වගේම අංකල් ලා ට පවා තිබුනේ සියළුම ජාතිකවාදීන් වර්ගවාදීන් සහ මෝඩයන් බවත්, තමා එහෙම නැති බුද්ධිමත් පිරිසක සාමාජිකයකු බවත් වගේ හැගීමක්.
උදාහරණයක් හැටියට බහුතරයක් සරත් ෆොන්සේකාට කඩේ ගිය මෙම අඩවි වල පාඨකයන් සිතුවේ තමා මාර ප්රජාතන්ත්රවාදී, ජනතා වාදී අවංක බලවේගයක කොටසක් බවත්, මහින්දට කැමති උන් දූෂනයට භීෂනයට වගේ වගක් නැති උන් බවත්. (අවසාන විග්රහයේදී ටැබූ කඩේ ගියේ ෆොන්සේකාට. මහින්ද පරාජය කිරීමට ෆොන්සේකා ජවිපෙ සහ එජාපය සමග එක් වීම ගනදුරු මැදියමක අරුනැල්ලක් වශයෙනුයි ටැබූ අවසාන මොහොතේ දැක්කේ. මෙයින් කියවෙන්නේ එදා මහින්ද පරාජය කර ෆොන්සේකා දිනුවා නම් ටැබූට අනුව එය ධනාත්මක ප්රතිඵලයක් බවයි. වික්රමබාහුට චන්දය දුන්නා යයි කීවේ අවංකව නම් ටැබූ සිය බ්ලොගයෙන් කළ යුතුව තිබුනේ අනෙක් අයත් වික්රමබාහුට චන්දය දිය යුත්තේ ඇයි දැයි කීමයි.)
ටැබූට සාපේක්ෂව කොලූට එතරම් ලොකු පාඨක පිරිසක් හිටි බව මේ ලේඛකයා හිතන්නේ නැහැ. ටැබූ ගේ අඩවියේ ඉහත කී පරිදි බුද්ධිමය සංවාදයක් ඇති නොවන්නට, ඇත්ත විවේචන කෙරෙහි ටැබූ පෙන්වූ අධිකාරිවාදී, තක්කඩි සහ සහ සංවෘත ක්රියා පටිපාඨිය ත් හේතු වන්නට ඇති. ඒ අතින් බියොන්ඩ් ද ෆ්රේම් ටැබූට වඩා ප්රජාතන්ත්රවාදියෙක්. බියොන්ඩ් ද ෆ්රේම් පාඨකයන් තවමත් බහුතරයක් වන්දිභට්ටයන්ට සීමා නොවන්නේ ඒ නිසා විය හැකියි.
මෙයින් කොලූ ගේ ලියමන නැවතුනේ ඇයි දැයි කොලූ වත් හරියට කියන්නේ නැහැ. මේ ලේඛකයා වරක් හෝ දෙවරක් කොලූ සමග සංවාද වලට එලඹී තිබුනා. ලේඛකයාට හිතුනු අන්දමට නම්, මතවාද වල මොන ප්රශ්න තිබුනත්, කොලූ අඩු ගනනේ තමා කඩේ යන බටහිරයන්ගේ මතුපිට සංවර කම වත් පුළුවන් තරමින් පවත්වාගෙන යාමට තැත් කළ අයෙක්. අනෙක කොලූ මොන මොහොතක වත් විවාදයක් තගරි වලින්, මාන්නක්කාර කතා වලින් හෝ තක්කඩි පැන යාම් වලින් මග හරිනු ලේඛකයා දැක නැහැ. ජාතිකවාදය ගැන කෙසේ වුවත් කොලූ ගේ අනෙක් සමහරක් අදහස් වලට ලේඛකයා එකඟයි.
ටැබූ සබ්ජෙක්ට්ස් ලේඛක ටැබූ මේ ලේඛකයාගේ විවේචනයට නිතර පාත්ර වුනු අයෙක්. ලියූ දැයින් මෙන්ම මතවාදී ප්රතිවාදීන් කෙරෙහි මෙන්ම තමාගේම බයාදු ඇම්බැට්ටයන් කෙරෙහි හැසිරුනු ස්වභාවයෙනුත් ටැබූ පෙන්නුවේ අර අන්දමේ හැදියාවක් නොවේ. ඔහු ලේඛකයාගේ විවේචනයට පාත්ර වුනේත් මහා පොරක් මෙන් පෙනී සිටියදී භාවිතාවෙන් පෙන්නූ ලුම්පන් හැසිරීම් නිසා. ඒ ගැන මේ බ්ලොග් අඩවියේ අවැසි තරම් සඳහන් වී ඇති නිසා නැවත මතක් කිරීමට ලේඛකයා කරදර වන්නේ නැහැ.
“කුඩු ලාල්” සම්බන්ද සිදුවීම මුළ දී බලන විට ලේඛකයාට සිතුනේ වෙනම දෙයක්. ඔහු සිතුවේ ටැබූ සිය නමින්ම කුඩු ලාල් ගේ ශෛලිය අනුගමණය කළේ හුදෙක් අලංකාරෝක්තිය (rhetoric) සඳහා බවත්, කනිශ්ක දිල්ෂාන් එය වරදවා වටහා ගත් බවත්, නිකරුනේ වුවත් සිද්දිය වැරදියට අර්ථකථනය වීමෙන් ඇති විය හැකි හානිය සලකා ටැබූ ඉතිරි පෝස්ටයන් පළ කළ බවත්. මේ මතයේ ලෙඛකයා දැන් නම් නැහැ. (නැත්තේ, “සිංහල වර්ගවාදීන්” විසින් ටැබූ සබ්ජෙක්ට්ස් “හැක්” කර ඇති බවට නිගමණයකට පැමිණ ඇති නිසා නොවෙයි, වෙනත් හේතු නිසා.) අනුන්ට තමාගේ නමින් කමෙන්ට් කිරීමේ හැකියාව ගැන කතා කළත් ටැබූ මේ වන තෙක් මුල් කමෙන්ටුවේ වගකීම ප්රතික්ෂේප කරනවා ලේඛකයා දුටුවේ නැහැ. සමහර විට මග හැරුණා විය හැකියි. නැත්නම්, ඒ නිගමනය සරළව ගම්යමාන (implied) බව ටැබූ සිතුවා විය හැකියි. කොහොම වුනත්, බියොන්ඩ් ෆ්රේම් ට හැකියි මේ “ව්යාජ” ටැබූ කමෙන්ටුව කළ IP ලිපිනය ප්රසිද්ධ කරන්න. අනුන්ගේ අනන්යතාවයක් හොරා ගන්නට තැත් කළ හොරෙකුගේ අනන්යතාවය පරෙස්සම් කිරීමේ තේරුමක් නැහැ. අනෙක් අතට, අන්ත පක්ෂග්රාහියකු වන බියොන්ඩ් ෆ්රේම් මෙතනදී අවංකව ක්රියා කරතැයි සිතීමත් නුවනට හුරු නැහැ.
දැන් හැක් කිරීමේ ප්රශ්නය.
හැක් කරන්න ඇහැක් ද?
එතරම් උගතුන් නොවන බව පෙනෙන පිස්සා, මොහොමද් හෝ සංඝබෝධි කෙසේ වුවත්, විශ්ව විද්යාල අද්යාපනයක් ලබා ඇති සහ අන්තර්ජාලයේ පදම් වී ඇති ටැබූ අන්තිම සරළ මුර පදයක් (password) යොදා ගනී යයි සිතුම අමාරුයි. අනෙක, මේ “හැක්” වුනු බව කියන බ්ලොග් අඩවි සියල්ල “හැක්” වී ඇත්තේ සාපේක්ෂව කුඩා කාල පරාසයක් තුලයි. මෙතරම් ලේසියට තම සතුරන්ගේ වෙබ් අඩවි “හැක්” කිරීමට “සිංහල බෞද්ධ ගෝත්රවාදීන්ට” හැකියාවක් ඇතැයි සිතීම අනවශ්ය ගෞරවයක්. අනෙක, අනෙක් අයගේ කෙසේ වුවත් ටැබූ ගේ බ්ලොග් අඩවියත්, ඊමේල් ගිනුමත් දෙකම හැක් වී ඇති නිසා පෙනෙන්නේ “හැක්” කළවුන් වර්ඩ්ප්රෙස් වල දුබලතාවක් (exploit) යොදා ගත්තා විය නොහැකි බවයි. “ආරක්ෂක හේතු” සහ “නිර්නාමිකතාවය ආරක්ෂා කර ගැනීම” ගැන මෙතරම් මොර දෙන ගමන් ම එකම මුර පදය අඩවි දෙකටම භාවිතයට තරම් ටැබූ වුනත් මෝඩයකු වෙතැයි ලේඛකයා සිතන්නේ නෑ.
ලේඛකයාගේ අදහස නම් මේ “හැකිං” සිදුවීම් කිහිපයේ බොහෝ විට එකිනෙකට සෘජු සම්බන්ධයක් නොතිබුනා විය හැකි බවයි.
“අපි” සහ “උන්” තර්ක ඔට්ටු “අපි” ට විතරයි
අන්තර්ජාලයේ “සිංහල බෞද්ධ” මතවාද කතා කරන සියල්ලන් සමගම ලේඛකයාට එකඟතාවක් නැහැ. එහෙම වුනත්, මේ සිද්ධියේදී ටැබූ සහ ඔහුගේ ඇම්බැට්ටයනුත්, ඇතැම් මද්යස්ත කියවන්නනුත් “සිංහල / බෞද්ධ” “ගෝත්රවාදීන්”ට බැන අඬ ගසන්නේ නිකම් හැක් කිරීම බලන් හිටියා වගෙයි. කිහිප දෙනෙක් උඩ පැනපු පමණින් තමාගේ බ්ලොගය හැක් කිරීමට වගකීම එක කුලකයකට පැවරීම විහිලුවක්. මෙන්න ටැබූ එක තැනක බණ කියන හැටි:
නමුත් සිංහල වර්ගවාදීන්ට ටැබූද එකය. Beyond Frame ද එකය. ඇට මැස්සාද එකය. පුලස්තිද එකය. w3lanka ද එකය. රාමචන්ද්රද එකය. මේ අය අතර ඇති දැවැන්ත මතවාදී වෙනස්කම් මොවුනට නොපෙනේ. මන්ද මේ කිසිවකුත් ඔවුන්ගේ ඊනියා සිංහල බෞද්ධත්වයට ඩීසල් ගැසීමට නොයන නිසාය. එනිසා කුඩු ලාල් නමින් ලීවේ ටැබූ බව කියන්ට මොවුනට ඉතා පහසුය. ගෝත්රවාදීන්ගේ ලෝකය ඩිජිටල් ලෝකයකි. එක්කෝ ‘අපි’ය. එක්කෝ ‘උන්’ය. එසේ හෙයින් මොවුන් තව ටික දවසකින් ඇනෝනිමසයාගේ බ්ලොග් එක ලීවේද අජිත් පැරකුම් ජයසිංහය කීවොත් අපි පුදුම නොවෙමු.
මේ ‘අපි’ සහ ‘අනෙකා’ ගැන කතාව, X-කණ්ඩායම වගේ අය විසින් ප්රචලිත කරනු ලැබ, සාමාන්යයෙන් ජාතිකවාදීන්ට එරෙහිව පිළිමලුන් විසින් යොදා ගන්නක්. නමුත් මේ අඩවියේ මීට පෙරත් කතා කර ඇති පරිදි, මෙහෙම cliche නිතර යොදා ගන්න ඊනියා ප්රබුද්ධයන්, ඔලුවේ මොනවද ඇතැයි කියන ඉස්සන්ට දෙවැනි නැහැ: නැතිනම්, ඇත්ත භාවිතයෙන් මේ “වර්ගවාදීන්” ට වඩා තමාගෙ කිසිම වෙනසක් නැති බව පෙනෙයි. උදාහරණයක් හැටියට,
මෙහෙම ‘අපි’ සහ ‘උන්’ ගැන කතා කරන ටැබූටත්, ඇම්බැට්ටයන්ටත් පෙනෙන්නේ නැහැ ටැබූ, Beyond the Frame, පුලස්ති සහ w3lanka හි පරා එක අයෙකු අතින් විවේචනය වූයේ නම්, ඒ, අනෙක් වෙනස් මත කෙසේ වෙතක් මොවුන් දරන සමාන මත හේතු කොට ගෙන බව. එහෙම නැති නම් ටැබූ හිතන්නේ එවැනි සාමාන්යකරණයක් මහා වැරැද්දක් හැටියටයි. ඒ ටැබූ ම හැබැයි සියළුම අන්දමේ විවේචකයන් එක මිටියට ගෙන “සිංහල වර්ගවාදීන්” හෝ “ගෝත්රවාදීන්” ලෙස නම් කර, ඇසින් දුටුවාක් මෙන් වෙබ් අඩවි “හැක්” කිරීමේ චෝදනාවට ඔවුන් වැරදි කරුවන් ද කරන්නේ කිසිම පැකිලීමක් නැතිව.
පසුගිය සති කිහිපය මුළුල්ලේ විවිධ උපක්රම මඟින් සිංහල වර්ගවාදීන්ට ඔවුන් සතුරන් සේ සැලැකූ බ්ලොග් පහක් back to back නිහඬ කරන්ට හැකිවී තිබේ. (මේ බ්ලොග් පහ සමාන බවක් හෝ ඒවායේ අන්තර්ගතය සමාන බවක් මින් අදහස් නොවේ. ඒවායේ වූ එකම සමානත්වය ඒ පහම එකම සිංහල වර්ගවාදී කල්ලියක වෛරයට බඳුන් වූ ඒවා වීමයි.) සබැඳිය
මේක හරියට නිකන් “සිංහල වර්ගවාදීන්” කියන එක අර්තකථනය වන්නේ අන් මත යටපත් කිරීම උඩ වගේ. එහෙම නම් ඉතින් ප්රභාකරනුත් සිංහල වර්ගවාදියෙක්. වාරණයට විරුද්ධ මිගාර දොස්තර ටැබූ කියන අන්දමට “වර්ගවාදියෙක්” වෙන්න බැහැ.
මේ ‘අප’ සහ ‘අනෙකා’ ගැන පතුරු ගහපු කතාව නම් මතක හැටියට කොලුවාත් නිතරම යොදා ගත් එකක්. ඒ, සිංහල ජාතිකවාදීන් ගැන අති සරළ සාමාන්යකරන මතවාදයක සිටිමින් මයි.
තව තැනක ටැබූ කියන්නේ මෙහෙම කතාවක්:
මේ බ්ලොග් පහෙන් හැම එකක්ම, එකින් එක නිහඬ වූ මොහොත මේ වර්ගවාදීන් විසින් තම වර්ගවාදී අඩවියෙහි බ්ලොග් සටහනක් යොදා ම්ලේච්ඡයින් සතුරු ගමකට ප්රහාරයක් එල්ල කළායින් පසුව සතුරන්ගේ හිස් අතැතිව ගිනි මැළය වටා නටා සතුටු වන ආකාරයට සතුටු වී ඇත. සබැඳිය
මෙහෙම නටනවා මේ ලෙඛකයා නම් දුටුවේ නැහැ. ඇතැමෙක් ටැබූ/කුඩු ලාල් සිද්ධිය ගැන කියා සිනා සෙනුත්, ටැබුවා ඒ සිද්ධියෙන් ගැලවීමට “හැක්” කිරීමේ සිධිය යොදා ගත් බවට චෝදනා කරනුත් නම් පෙනුනා. කොහොම වෙතත්, විරුද්ධවාදියෙක් ට කරදරයක් වූ විට සිනහසෙන කිහිප දෙනෙක් හොයා ගන්න බැරිවෙන්නට, සිංහල බ්ලොග් අවකාශය බුදු වී නැහැ. මෙහෙම නම් ඉතින් මර්වින් සිල්වා රූපවාහිණියේදී ගුටි කනු දැක සතුටු වූ සියල්ලන්ම මර්වින් සිල්වාට පහර දුන් අයගේ කල්ලියක විය යුතුයි.
අනෙක, හුදෙක් තමාට විරුද්ධ දේශපාලන මතයක් පුද්ගලිකව දැරූ පමණින් මිගාර දොස්තරයා ගැන වෛද්ය සභාවට පැමිනිලි කර පටි ගැලවිය යුතු බව හෝ ඊට සමාන අදහස් ටැබූ පළ කලේ එක වතාවක් නොවේ. මේ, මිගාර දොස්තර, තමාගේ පුද්ගලික මතවාද සිය රාජකාරි දිවියේ තීරණ සමග පටලා ගන්නා බවට කිසිම සාක්කියක් නැති විටදීයි. මිගාර දොස්තර ගැන එහෙව් පුද්ගලික වෛරයක් තිබූ ටැබූ දැන් වයින් වී ඇත්තේ තමාගේ අඩවිය “හැක්” වීම ගැන කිහිප දෙනෙක් හුරේ දැමූ එකටයි!! (රාජකාරි ගැන කතා කරන්නේ නම්, මිගාර දොස්තර ගේ රාජකාරි සදාචාරය ගැන හොයන්න යන ටැබූ, තමාගේ මිතුරකු රාජකාරි බලතල යොදාගෙන ශිෂ්යාවක ලිංගිකව සූරා කනු ඇස් පනා පිට දැක දැකත් ඒ පිලිබඳව කළේ කුමක් දැයි අසන්නට වෙනවා) [මිගාර දොස්තරයා මෙම ලේඛකයාට කිසිදු සම්බන්ධයක් නැති බව කිව යුතුය. ]
නැවත ඇරඹුම
කොහොම වෙතත්, උවමනාවක් ඇති නම් බ්ලොග් අඩවිය නැවත පටන් ගන්නට ටැබූට බැරි ඇයි දැයි කියන එක ප්රශ්නයක්. එක වරක් හැක් කළ පමණින් ඊලඟ වරත් හැක් කළ හැකි බව කීම මෝඩ කතාවක්.
ඉන්පසු අවදානම (including personal risks) බෙහෙවින් ඉහළ ගොස් ඇති අතර (ඉහත වෛරී කමෙන්ටු කියැවීමෙන් පමණක් ඒ ගැන අවබෝධයක් ඇති කර ගත හැකිය.) ආරක්ෂක පියවර පිණිස අප වැය කළ යුතු කාලයේද වැඩි වීමක් ඇතැයි වේය අපේක්ෂා කළ හැකිය. ඊ-මේල් ගිණුමෙහි සිට අප පටන් ගත යුතුය. එසේම පැරණි, කාටත් මතක තිබුණු ලිපිනය වෙනුවට නව ලිපිනයක් තෝරා එය සින්ඩි වලින් ලබන අනුග්රහයක් නැතිව ජනප්රිය කරවිය යුතුය.
මේ, සින්ඩි “කිහිළි කරු” අවශ්ය දුර්වලයන්ට බවත්, සැබෑ දක්ෂයන්ට සින්ඩි වලින් පලක් නැති බවත් කී ටැබූ ම ද? අනෙක ටැබූ වෙනත් බ්ලොගයක් පටන් ගත්තොත්, එය ප්රචාරණයට හෝ “ජනප්රිය කරවීමට” අලුතෙන් සින්ඩි අවශ්ය නොවන බව සරල සත්යයක්.
අනෙක ඊමේල් ලිපිනයක් සහ වර්ඩ්ප්රෙස් බ්ලොගයක් යන දෙකම අලුතෙන් හදා ගැනීමට යන්නේ පැය බාගයකටත් අඩු කාලයක්. මේක ටැබූ සතියකට බ්ලොග් අඩවිය වෙනුවෙන් ගත කළ කාලයෙන් දහයෙන් පංගුවක් වත් නොවන්න පුළුවන්.
ඉතින් ටැබූ මේ වැල් වටාරම් තර්ක ගෙනෙමින් බ්ලොග් එක නැවත පටන් ගැනීමෙන් මග හරින්නේ ඇයි? මේ කියන කොල්ලන් බල්ලන් දැමූ කමෙන්ටු ඇත්තටම පුද්ගලික තර්ජනයක් ඇති කරන අන්දමේ “වෛරී” කමෙන්ටු හැටියට ගනන් ගන්නා කෙනෙක් බ්ලොග් අඩවිය හැක් වන තුරු ලිවීම නැවැත්වූයේ නැත්තේ මන්ද යන්න ලේඛකයාට නම් ගැටළුවක්. විමල් වීරවංස, මර්වින් සිල්වා වැනි පහසු ඉලක්ක වලට තම පාඨක පිරිසෙන් බහුතරයකට ගැලපෙන කුනු රසින් ලිපි සැපයුවාක් මිසක් කලාතුරකින් මිස ගැඹුරු දේශපාලනයක් කතා නොකළ ටැබූ බලවතෙකු විසින් “තර්ජනයක්” ලෙස සැලකිය හැකි බව මේ ලේඛකයා නම් සිතන්නේ නෑ. මර්වින් සිල්වා අතුරු දැලේ සිදුවීම් ගැන උනන්දු බව වත්, විමල් වීරවංස තම විරුද්ධවාදීන් සොයා මර්දනය කරන බව වත් මෙතෙක් වාර්තා වී නැහැ. කොහොම වෙතත් කොළුවා මෙන් ටැබූ ද පුද්ගලික හේතු උඩ බ්ලොග් ලිවීම නවතන්නේ නම් එය ටැබූ ගේ පුද්ගලික තීරනයක්. බ්ලොග් අඩවි හිතුනු වෙලාවට පටන් ගැනීමේත්, හිතුනු විට නැවතීමේත්, ලිවීමට නොහිතෙන විට නොලියා සිටීමේත් වරදක් ලේඛකයා දකින්නේ නැහැ. ලේඛකයාට නම් සිතෙන්නේ “අසන්නන්ගේ බලවත් ඉල්ලීම පිට” තව ටික දවසකින් ටැබූ බ්ලොග් ලිවීම පටන් ගනු ඇති බවයි.
තිරය පිටු පස
මෙහෙම කතාවක් ඇත්තට වුනා වෙන්නත් පුළුවන්, නොවෙන්නත් පුළුවන්:
එක්තරා කතිකාචාර්ය වරයෙක් (H කියමු) තවත් එක්තරා කතිකාවාර්ය වරයෙකු (R කියමු) ගේ ෆේස්බුක් පිටුවක, ටැබූ හැක් කිරීම ගැන ඇතිවන සංවාදයක, “සිංහල ගෝත්රවාදීන්” ට අම්ම මෝ නැති වෙන්න බනිනවා හොඳ සුද්ද සිංහලෙන්, ඇඟේ මයිල් කෙලින් වෙන්න. කියවන මිනිස්සුන්ට හිතෙන්නෙ අම්මප මූත් කතිකාචාර්ය කෙනෙක් ද කියල. ටිකකින්, R කමෙන්ට් එකක් දානව, ඒ කමෙන්ට් එක දැම්මෙ H නෙවෙයි, එයාගෙ ෆේස්බුක් ගිනුම හැක් කර ඇති බවයි පෙනෙන්නෙ කියල. මේ කතාව නිකන් අභව්යයි වගෙ ද?
මෙහෙම කතාවක් නම් ඇත්තටම වුනා:
දනුන තිලකරත්න නමින්, සරත් ෆොන්සේකා මහත්තයගෙ පටි රෝල් වෙන අන්දමේ මෝඩ කතාවක් හයිකෝප් වෙබ් අඩවියෙ පළ වුනා. ටිකකින් ලංකාටෲත් වෙබ් අඩවිය කියනව, හයිකෝප් වෙබ් අඩවිය “හැක් කර ඇති” බව. මගෙ හිතේ අදටත් එහෙම මයි.
එහෙම බලන් යන කොට “සිංහල වර්ගවාදියොත්” මාර හැකර් ලා!!
ඉස්සරහට taboo මොනවා කරයිද?
බෙයෝන්ඩ් ෆ්රමේ ගේ වෙබ් සයිට් එකේ කමෙන්ට් ද දා ඉන්න සෙට් වෙයි ද?
මට නම් හිතෙන්නේ ටැබූ නැවත ලිවීම පටන් ගනු ඇතැයි කියා.
What Taboo done was to challenge Sinahala Buddhist tribalism in the blogsphere. May be he did it for fun. But Tribals cannot stand it and that is obvious.
“Cannot stand” is a relative term. Taboo criticized many people, and many people criticized taboo back on various grounds.
On the other hand, taboo, in your terminology, “cannot stand” Migara either. Many others “cannot stand” peramune rala. A lot of people “cannot stand” Mohamed’s blog it seems. In that sense “cannot stand” doesn’t imply a particular virtue.
Your point isn’t clear. Are you saying that anyone who criticized taboo is a tribal? Thanks for being the first to volunteer as a fine specimen for one of my points.
ටැබුගේ මතයන් එක්ක පරස්පරතා තිබුනත් ඔහුගේ ලේඛන ශෛලියට කැමති නිසාත් , ඔහුගේ බ්ලොගය හැක්වී ඇත්නම් එය අදහස් දැක්වීමෙ අයිතිය බරපතල ලෙස උල්ලංඝනය කරන්නාවු කාරනයක් නිසාත් මමත් ටැබූට නැවතත් ලියන්න ආරධනා කලා , ඒ වගේම බ්ලොගයෙ ආරක්ෂාව ගැන ඔහුට ගැටලුවක් තියනව නම් ඒ ගැන පුලුවන් මට්ටමින් උදව් කරන්න සූදානම් කියන එකත් සඳහන් කලා. මේ වගේ ඉල්ලීම රාශියක් තිබුනත් ටැබූ මඟ හරින එක ප්රශ්න කාරියි තමයි , අපි බලමු ඔබ කියන දේ හරියයිද කියල ඉස්සරහට
@stormcrow
If taboo was not hacked how do you think these Tribals found out names of two lecturers.
It is stupid to say Taboo volunteered this information as No Frames said.
This is a deliberate hacking op carried out by fundamentalist Buddhists ( they are aplenty) in the blogsphere.
And taboo is right not to go blooging again. We all know what happened to employees of Rupavahini.
And anyway with Lasantha Wickrematunga episode all those even mildly criticize the Govt should be cautious about their personal safety.
Given his professional activities Taboo is correct to discintinue his blog in face of viruelent attacks by tribal Buddhist fundamentalists.
I left the option open.
I don’t know how the “tribals” found the name of the two lecturers. But I can think of possible ways for this, given they were not available via the email hacking. If there were enough people who knew both of these people, and IF these lecturers have ideas similar to taboos, one could have guessed that Taboo must be one of them. For the very little time I have been writing, people have asked me whether I was X or Y, for similar reasons.
Anyway whoever did the guess was not even smart enough to figure out that Taboo wasn’t from University of Moratuwa, Faculty of Architecture.
Of course this is just a theory to explain how it could have happened if the account was NOT hacked, which is something I never *claimed* to be the case. Rather, I even said, with reasons, that given both accounts of Taboo were hacked, it is possible that it wasn’t done through his wordpress account. You seem to have been reading selectively.
And care to explain how you found out that “Tribal buddhists” are behind the attack? You seem to be rather sure of it, for a guy who questions others’ *conjectures* which are published as such. Feel free to grind your ax about “tribals” , I love the free demonstration for the sake of my readership.
@stormcrow
“whoever did the guess was not even smart enough to figure out that Taboo wasn’t from University of Moratuwa, Faculty of Architecture”.
If Taboo is NOT from Faculty of Architecture then from where is he ?. In this case S and R are not the Taboo. Is this a Charles Calthrop like situation ( Day of The Jackal)
BTW I have a fair idea about who YOU are. Then again I may be wrong. But your writing style reminds me of someone I’m fond of reading even though I do not agree with his views at all.
Rata Pissa,
Taboo has passed enough information in his posts to show that he was studying at Colombo university. I was/am not interested to remember the details, you can ask anyone who was a close follower of Taboo.
One of the lecturers that was suspected by certain people to be Taboo was an architect from UoM. Just Google.
I don’t know “then” who Taboo is and I’m not inclined to find out. I attack his views and behavior not his person.
You can keep your idea on who I am. That doesn’t bother me because I’m almost sure that you are wrong. As per the writing style, I don’t even write in Sinhala except in this blog, look at my poor composition.
That’s exactly what I meant. It is your English writing style that I remember well
I have even communicated with you in your other avatar
I don’t have multiple ‘avatars’, except my personal/professional/public/social life and the online identity, which are clearly separate.
I used to have a different Gravatar in this blog, which I used to comment in a couple of blogs including Taboos. That email address and avatar is discontinued in the light of recent faking incidents — until WordPress implements a semblance of identity protection into its system. Perhaps you are referring to that ‘avatar’, but I used the same name as present.
Yeah . may be I was wrong.
I was thinking of a prominent nationalist activist and a writer, poet etc.
Sorry !
TC
I’m neither prominent nor an activist nor a writer nor a poet. 😉
මොහොමඩ් ගෙ බ්ලොග් එක හැක් කරපු එකේ වාඩුව ගන්න මුස්ලිම් වර්ගවාදීන් ටැබූගෙ බ්ලොග් එක හැක් කරා කියල තමයි මට ආරංචි. ටැබූ ඉස්ලාම් ආගමට ගරහලා සෑහෙන්නෙ ලියලා තියනවා.
ආචාර්ය ඉශාන්ත සිරිබද්දන මහතාට අපහාස කරමින් ලිපි කරාට දඬුවමක් විදියට, IJTS ජාවා බලකායේ ස්පෙෂල් ඔපරේශන්ස් අංශයේ කොල්ලො තමයි ටැබූගෙ බ්ලොග් එක හැක් කරේ.
හැ….බෑට?
එතකොට රණරාල අමතක වෙන්නැති?
ටැබූගේ එහෙයියන්(වඳුරු) රැල තනිවෙලා නෑ! මෙන්න ටැබූගෙ අලුත් බ්ලොග් එක!
http://eyugaya.blogspot.com/2011/03/blog-post_12.html
මේ තියෙන්නෙ මිතුසිනි මත්නරලල සහ හෙමේන් ශාම්කොඩි වැනි උගත් ආචාර්යවරු බුද්ධිමය සංවාද වල නිරත වෙන හැටි!
මේ වගේ ව්යක්තව, හරබරව අදහස් ගලපලා ලියන්න කියන්න පුළුවන්ද ජාතිවාදීන්ට?
ඒකනේ උන්ට මේ ටැබූ, ශාම්කොඩි වගේ ආචාර්ය වරු තර්ක කරල දිනන්න බැරි.
ගිහිල්ලම බලන්නකො
[EDITED]
Leelanandha, I had to delete the links as those might infringe the privacy of several people, and publishing that doesn’t seem to be necessary at this point anyway. Although the incident is funny in a pot/kettle sense, I don’t think it’s productive to personally chase two unrelated people. – Stormcrow
I may not be a firm believer of what he preached. But I have faith on right to know and freedom of expression. This is a gift for all the fans of taboo’s literature. Keep writing, all.
[LINK REMOVED]
Regards,
-Baahu
Baahu,
I do support freedom of expression, so I appreciate your job. However, what you are disseminating seems to be works of Taboo, which may fall under copyright infringement, at least ethically, although possibly not legally. Hence I could not leave the link to the data you provided. Especially given that you chose a his name to log in. Hope you understand.
On the other hand, it has been shown, especially given the recent observations of සඳුන්, that Taboo himself is in a perfect position to restore his blog to it’s full function. So those who miss Taboo’s literature are best going directly to the original source.
Taboo always has been lying and practicing double standards. He has gone up to the level of complaining the SLMC by him self about me regarding my political views. Hence after that Taboo’s identity is not a secret to me. He tried to silence me by kicking me out of my employment. This is the same person who cries like a little boy over the “silencing” of him. If taboo is hacked he deserves it IMO, although I am against censor ship. If he is not hacked, (which is the most likeiest) he is worried about his identity being exposed. Once again Taboo said nothing when JCP and Pulasthi revealed my identity, and here also it’s karma that his identity has been revealed.
Migara,
I don’t know if this is authentic Migara or a fake, but if what you say is true, this is shocking. This just shows how much he hated you personally, and took things personally when there was no objective reason. These are the same guys who preach the world to attack ideas with ideas, and express fake fear about getting complained to the government about!
Assuming you are real Migara, this also explains why Taboo kept saying about complaining to the SLMC – he probably wanted to give the idea and incite someone to do it, to avoid his hands getting dirty.
This story, if you are authentic Migara, confirms another theory I had about Taboo. I’m sure this theory will eventually become self-evident when taboo dances naked to the cheer of the henchmen.
[…] […]
[…] […]
peramune rala atuvava
posted by Pukkusathi : may give some hint of current obscurity
Taboo තමාවම හැක් කරගෙන මේ පණපොවමින් සිටින්නේ ටෙලි චරිතයකට බව මේවන විට සැකයක් තිබිය නොහැක. එවන් සැකයක් කාට හෝ තවමත් ඇත්නම් ඒ Tabooගේ රංගනයට ආලෝකකරණයෙන් (හෙවත් පහන ඇල්ලීමෙන්) දායක වූවකුටම විය යුතුය. Tabooගේ රංගනය ප්රබලය. එහෙත් ඔහුගේ අවාසනාවකට මෙන් තිර රචනය දුර්වලය. ඒ ඇතැම්විට පිටපතද ඔහුගේම නිසා විය හැක (මහින්ද අබේසුන්දර වුවද මීට සාර්ථක තිර රචනයක යෙදෙනු නොඅනුමානය). තිර රචකයා ටෙලිය අධ්යක්ෂණය කරමින් එහි ප්රධාන චරිතයද රඟපෑමට ගිය විට මෙවන් අකරතැබ්බයන්ට ලක්වීම ස්වාභාවිකය.
කෙසේ වෙතත් මේ ‘කෙටි’ සන්නයේ අරමුණ තවදුරටත් Tabooව විග්රහ කර ගැනීම නම් නොවේ (සරත් ෆොන්සේකා නම් දක්ෂ යුධ හමුදා නිළදාරියා ඔහුටු දැමුණු හුරේ අසා අවාසනාවන්ත ලෙස දේශපාලඥයකු වන්නට තීරණය කරන්නේ යම් සේද, Taboo නම් දක්ෂ කුණුහරප රචකයා ඔහුට දැමුණු හුරේ අසා තමාට සමාජ විශ්ලේෂකයකු විය හැකියැයි සිතනුයේද එසේමය. සරළ ට්රැජි-කොමඩියක් වන මෙහි අමුතුවෙන් විග්රහ කිරීමට යමක් නැත). Tabooගෙ රඟපෑම පසෙක තිබියේවා, මේ සන්නයේ අරමුණ මේ ටෙලිය අතර මග විකාෂය වුණු ‘ටියුශන් ක්ලාස් ඇඩ්ස්’ කිහිපයක කියැවුණු ටියුශන් මාස්ටර්ලා දෙදෙනෙකු ගැන අවධානය යොමුකිරීමයි.
සිතුමිණි රත්නමලල පුක්කුසාතී හඳුනයි. ඒ ලඟින්ම නොවේ. නමුත් එපමණ දුරින්ද නොවේ. ශ්යාමන් හේමකොඩිවද පුක්කුසාතී හඳුනයි. ඒ දුරින් නොවේ. නමුත් සිතුමිණි තරම් ලඟින් නම් නොවේ. මින් සිතුමිණිගේ නම ඉතාමත් සැක කටයුතු ලෙස මේ නාටකයට ඈඳුවේ Taboo විසින්මය. ශ්යාමන්ගේ නම කෙසේ කොතැනකදී ඈඳුනාදැයි පුක්කුසාතීට නම් නිච්චියක් නැත. මේ වන විට විවිධ පුද්ගලයන් (රාළද ඇතුළුව) මේ චරිත දෙක Tabooට අන්දවාගෙන නොයෙක් ප්රවාද ගොතනු දැකිය හැක. කිසිවක් නිෂ්චිත නොවන මේ මොහොතේ එහි වරදක් කිව නොහැක. නමුත් පුක්කුසාතීගේ නම් අදහස Taboo සිතුමිණිවත් ශ්යාමන්වත් නොවන බවය. එපමණක් නොව කොහේවත් සිටි සිතුමිණිගේ ඇඩ් එකක් මේ ටෙලිය අතර තුර හීන් නූලෙන් විකාෂය කිරීම Tabooගේ තවත් කුපාඩිකමක් විය හැකි බවද ඔහුගේ විශ්වාසයයිි. Tabooගේ ස්වයං හැක්වීම කෙසේ වතුදු ඔහුගේ නිර්නාමිකත්වයට යම් තර්ජනයක් තිබූ බවට සැකයක් නැත. Taboo සිතුමිණිව ගෑවීම හරහා මේ ගසනුයේ red herring වර්ගයේ ගැටයක් බව පුක්කුසාතිගේ අනුමානයයි.
අවාසනාවකට මෙන් සිතුමිණිට Tabooගේ ගැටය තේරුම් ගනීමට තරම් විචක්ෂණබවක් නැත. Taboo වැනි වෘත්තීය ටෙලි නලුවකුගේ අභිනයන් තේරුම් ගැනීමට තරම් විවේකී බුද්ධියක්ද සිතුමිණිට නැත. ලෙනින් වර්ගයේ තොප්පි පැළඳ දිගු හිම කබා ඇඳ බෙල්ල වටා සීතළට අඳින සාටක ඔතාගෙන ලෙනින්ට ඇඳ මුහුණුපොතේ පිංතූර දමා දේශපාලනයේ හය හතර නොදන්නා නංගිලා (සහ වේලි වේලි සිටිනා අක්කලා) ඉදිරියේ සිඟිති වාමාංශික ආතල් දීමට වළිකන සිතුමිණිට වඩා Taboo යනු සංකීර්ණ තෙම්පරාදු චරිතයකි. ඒ කිසිත් නොදන්නා සිතුමිණි තව තවත් w3lanka වැනි බ්ලොග් වලින් තම status updates පුරවමින් තමුන්ට නොතේරෙන දේශපාලනයක් ආරූඩ කර ගැනීමට ගොස් එම උගුලේම පැටලෙයි. Tabooට නොදෙවෙනිව තමුන්ටද තර්ජන ඇතැයි පෙන්වීමටදෝ හෙතෙමේද ‘මනෝරාජික සිංහල ගෝත්රවාදීන් රොත්තකට’ පලු යන්න නෙළයි. Taboo තමුන්ගේ ගිණුම් හැක් කර ඇතැයි කියන විට සිතුමිණිද තමුන්ව හැක් කිරීමට උත්සාහා ගෙන ඇතයි ආඩම්බරයෙන් පවසයි.
ශ්යාමන් ගැන මෙපමණක්වත් කීමට දෙයක් නැත. සරළ සමීකරණයකින් කියන්නේ නම් ශ්යාමන් මේ වනවිට සපුරමින් සිටින්නේ සිතුමිණි විසින් Tabooට කරන සේවයයි. සිතුමිණි කඩේ යන්නේ Tabooට නම් ශ්යාමන් කඩේ යන්නේ සිතුමිණිටයි. වෙනසකට ඇත්තේ තම සේවා දායකයා (එනම් සිතුමිණි) වෙනුවෙන් කුණුහරුප කීමට වුව ශ්යාමන් නොපැකිළීම පමණි (එම කුණුහරුප ශ්යාමන් හෝ සිතුමිණි විසින් පසුව ඉවත් කරන ලද බවත්, කුණුහරප ලියා ශ්යාමන් නෝන්ඩි වූ බව වහා තේරුම් ගත් සිතුමිණි ඒවා ශ්යාමන් ලියූ ඒවා නොවන බව හැඟවීමට ශ්යාමන්ගේ ගිණුමද හැක් කර ඇතයි කියා නැවත වටයකින් ‘සිංහල ගෝත්රවාදීන්ට නෙළූ බවත් වෙනම කරුණකි).
දැං මෙය කියවා ‘සිංහල ගෝත්රවාදීන්’ තමුන්ගෙ friends list එකටද රිංගා ගෙන ඇතැයිද තමුන්ගේ ජීවිතවලටද තර්ජනයක් ඇතැයිද යනුවෙන් පාරම්බෑමට උවමානවක් නැත. මෙයින් සිතුමිණි සහ ශ්යාමන් උගත යුතු වැදගත්ම පාඩම නම් (මෙය කියවන්නේ නම්) තමුන් පොරවල් නොවන බවය. ඔබලාට කාගෙන්වත් තර්ජනයක් තිබිය නොහැක. යමෙක් ඔබලාට තර්ජනාත්මකව හැසිරෙන්නේ නම් ඒ ඔබලා බයිට් කිරීමට මිසක ඔබලා සීරියස් පොරවල් නොවන බැවිනි. ‘සිංහල ගෝත්රවාදීන්’ වුවද සරළ ෆන් වලට ආසය. ඒ ඔවුන්ගේ හැටිය. ඒවා දැක අනවශ්ය ලෙස පාරම්බෑමට ගොස් Tabooගේ උගුල්වලට හසුවීම නම් කණගාටුදායකය.
I found who the person behind Taboosubjects is ( that was yesterday. )
it is not either of above but a separate person, professional writer with IT background ( he is not an academic and Taboo is a virtual personae he created, that what he told about himself is not true at all)
can you guess??????????
(try searching Sinhala blog sphere . the proof came yesterday)